poniedziałek, 13 czerwca 2011

Nie tak dawno :)

Może dzisiaj trochę o modzie z lat 50 i 60? :) Chciałabym zacząć od tego, że bardzo podoba mi się ten styl i mam nadzieję, że wy też go polubicie. Królują w nich przede wszystkim mini spódniczki, sukienki groszki w prostym kroju, białe koszule oraz duże kapelusze. Styl ten charakteryzuje się radosnymi kolorami. Ma za zadanie podkreślać kobiece kształty. Popularna linia New Look stworzona przez Christiana Diora podkreślała wąską talię, poszerzała biodra oraz powiększała biust. Oto parę przykładów ubrań.





spódnica- Zara
spódnica w paski- Cubus
sukienka- H&M
torebka- Reserved

No i jak? Podoba się? Ja już mam ochotę wybrać się na zakupy :) Dla dopełnienia wyglądu kobiety nosiły jeszcze klipsy, perły, rękawiczki. W połowie lat 50. Coco Chanel uwolniła kobiety  od obowiązku trzymania torebki w rękach. Słynny model 2.55 to pikowana torebka na łańcuszku popularna do dziś. Były modne także sweterki, pewnie każda z was ma choć jeden w swojej szafie :) Do dziś używa się sztuczki dla kobiet, które mają delikatnie zarysowaną talię. Akcentuje się ją szerokim pasem. Wtedy jednak panie nawet z talią osy można było zobaczyć z paskiem. Oto parę przykładów tego stylu:


Mam nadzieję, że wam pomogłam :) Teraz pora przejść do stylu lat 60! :) Warto dodać, że powraca co chwila do mody. Na pierwszym miejscu stawiamy mini spódniczkę, którą wylansowała Mary Quant już w 1958 roku. Oto kilka zdjęć projektów projektantki.


Większość bluzek i żakietów miała długość rękawa 3/4. Był to czas gęstych, puszystych włosów jak u Jacqueline Keneddy, króciutkich fryzurek w stylu Twiggy, bufiastych upięć - Kalina Jędrusik i długich romantycznych pukli w stylu Brigitte Bardot. W makijażu przez całą dekadę królował eyeliner. Zmieniała się tylko grubość kreski :)





Mam wielką nadzieję, że ten post nie poszedł na marne :) Do zobaczenia potem. Pa ;*

3 komentarze:

  1. Podoba mi się styl z lat 50 i 60. Na szczęście moda powraca i coraz częściej można znaleźć fajne ciuchy w tym stylu. Najlepsze są sukienki. Pozdr.;)

    OdpowiedzUsuń
  2. www.sarahkeylej.blogspot.com
    zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. to prawda że stara moda powraca :)
    masz super bloga :D
    zapraszam na mój : www.scarlett-tomorrow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń